29.05.2018

Правильний спосіб розібратись з пошкодженнями при перевезенні

Дізнайтесь про основні причини пошкодження товарів під час перевезення.

(1)

Експерт з пошкоджень вантажу та транспорту, а також інспектор, Карл А. Селіг, успішно вирішує ситуації із пошкодженнями при перевезенні вже більше 30 років. В ексклюзивному інтерв’ю TimoCom, він наводить корисні поради та цікаві приклади своєї роботи.

80 відсотків пошкоджень зумовлені неефективним плануванням та неналежним пакуванням.

Яка частина в роботі інспектора є найцікавішою? 

З кожним пошкодженням ви дізнаєтесь щось нове Нові люди, нові технології Ви дізнаєтесь про нові категорії товарів. Я ніби міні детектив. Коломбо – мій герой.  

Яка роль інспектора?  Обвинувач, оцінщик чи суддя?

Я визначник!  Я визначаю пошкодження – об’єм та його причини.   Чому воно трапилось? Наскільки сильним є пошкодження? Чи дійсно пошкодження є таким, яким воно було заявлене? Чи воно списане?  Його можна поновити, сортувати чи відремонтувати?

На сьогодні перевозити можна все: від яблук до зубних щіток. Завтра все можна пошкодити. Можливість вчитись така ж широка як і асортимент продуктів.

Як довго вирішується випадок транспортного пошкодження?

Все залежить від ситуації.  Деякі пошкодження не є очевидними. Якщо вам доводиться визначати причину пошкодження, часу витрачається більше Наприклад, в нас був випадок пошкодження м’яса, яке майже згнило поки доїхало до отримувача. Огляд показав, що продукти виявились застарими і занадто перегрітими під час завантаження до вантажівки. Проте, ми можемо виключити спричинення пошкодження перевезенням. В цьому випадку у водія просто не було шансу проконтролювати процес завантаження або перевірити стан продуктів та їх температуру. У такому випадку важливо зазначити ці обставини в транспортній накладній.

Чи можна врятувати пошкоджений вантаж?

Звичайно. Нещодавно я отримав дзвінок – вантажівка з шинкою потрапила в ДТП о 6 ранку. Спочатку всі думали, що її доведеться викинути. Проте нам вдалось врятувати її та зберегти в чистоті, при цьому вона відповідала умовам холодового ланцюжка. Ми врятували 70% загального вантажу. В моїй практиці зменшення пошкодження можливе у 50% випадків незалежно від того товарами є іграшки чи заморожені продукти.

Скільки грошей вдається зекономити, наймаючи інспектора?

Насправді залежить від випадку. Але якщо подумати, що існують компанії, які витрачають щороку 80,000 – 60,000 Євро на покриття пошкоджень, ви розумієте наскільки божевільним це є. Фактично вони списують кошти навіть якщо в цьому немає необхідності. Просто тому, що вони знають недостатньо або тому що так простіше. Тим часом часто пошкодження трапляються навіть не за їх вини.

Чи є транспортна та логістична індустрія в цілому добре проінформованою про послуги інспектора?

Багато компаній навіть не знають, що така функція існує. Інші не вірять в те, що вона допоможе. Решта думають, що це робота їх страхової компанії. Або чекають занадто довго, щоб нам зателефонувати. Так довго, що нам знадобилась би магічна куля, щоб дізнатись що дійсно трапилось. Проте кожен інспектор може приїхати в межах півгодини, на місце пригоди на своїй території або ж не пізніше двох годин після неї для того, щоб оглянути пошкодження. Варто навіть почекати, якщо найдовше вони прибудуть через три години  В результаті це економить час, гроші та зберігає від незручностей. Наша здатність оцінити пошкодження змінюється кожну годину після того, як воно трапилось. Нещодавно в мене трапився випадок, коли речі були неправильно завантажені. Ви визначили це майже випадково – дійсно було не очевидно. Якщо б ми не знайшли помилку, компанії довелось б виплатити 40,000 Євро за пошкодження, в яких не було їх вини.

Хто платить інспектору?

Якщо ви узгодите це зі своїм страхувальником, він покриє витрати за вас. 

Які є основні причини пошкоджень при перевезенні? 

80 відсотків пошкоджень зумовлені неефективним плануванням та неналежним пакуванням. Люди просто не зважають на те, що перевозиться і як це слід запакувати. Вони не зважають на цілий ланцюжок постачання. Різні люди відповідають за різні департаменти компанії, і вони не спілкуються один з одним або спілкуються, але недостатньо.

Приклад: колись вино перевозилось у дерев’яних коробках. Також пляшки з вином були обгорнуті у шовковий папір, щоб вони не подряпались. Пройшов час і хтось зрозумів, що вино можна перевозити у картонних коробках на піддонах. Але коробки ставали все тоншими й дешевшими. Якщо ви хочете взяти пляшку вина у супермаркеті, ви не можете бути впевнені в тому, що вона вціліє поки ви донесете її до каси.

Інколи водії вантажівок долають більше 600, 1,20 або навіть 2,000 кілометрів з вином у цих дешевих коробках.  Пляшки рухаються і матеріал зноситься. Якщо водію доводиться використовувати гальма, речі псуються, не підлягають ремонту і не можуть бути прийнятими.  І тоді хтось каже водію: «Ти погано водиш. Це твоя провина.» Але зрозуміло, що це провина людини, яка відправляє товар в такому неналежному пакуванні. Очевидно, що упаковка повинна витримати гальмування в надзвичайній ситуації.

Той факт, що вища якість картонної коробки, яка коштує лише трішки дорожче та може забезпечити на 50% більше захисту для товарів, зазвичай ігнорується закупником в межах компанії. Вони лише бачать, що можна зекономити під час придбання пакування. Наслідки незрозумілі або ж розвиток подій продуманий недостатньо. Це демонструє недостатнє планування, яке стосується не лише перевезення, а й зберігання. Економія відбувається не на тій ланці ланцюжка постачання.

Як краще вчинити, коли ти стикаєшся з пошкодженнями при перевезенні? Може надати якусь основну пораду?

Румунія – чудовий приклад. Якщо водій в Румунії знаходить пошкодження при перевезенні, він заповнює заявку з усіма важливими деталями; особою водія, описом пошкодженням та іншим. Вони фотографують пошкодження на мобільний. Декілька цифрових фото – це швидко та безкоштовно. Проте в перспективі це може зекономити багато грошей. Тому що найважливіше те, як виглядають товари на місці пригоди. А не те, як вони виглядають пізніше на складі. Іншими словами: планування заздалегідь та спілкування є важливими для уникнення наступних пошкоджень.  Якщо пошкодження все ж відбулось, фіксація подій на місці пригоди є ключовою.

Детальніше ознаймитися з компанією TimoCom можна на її веб-сайті: www.timocom.co.ua

Завантажте прес-реліз
На початок