Як працює обмін піддонів в Європі

Основи і труднощі обміну піддонів в Європі

Поділитись…
15.11.2016

Еркрат, Німеччина, 15.11.2016 - європіддони набувають усе більшої популярності. Проте більше в переробленому вигляді, як меблі, тобто столи, ослони або шафи в "індустріальному стилі". У той час як у світі транспорту, де дерев'яні піддони використовуються за своїм первісним призначенням, вона часто стають яблуком розбрату. Так чому ж у піддонів така погана репутація?

Поділитись…

За даними недавнього дослідження, проведеного компанією EKUPAC GmbH щодо транспортної упаковки багаторазового використання, застосування багаторазових піддонів у європейських вантажних перевезеннях збільшилося за останні 15 років з 280 мільйонів до 550 мільйонів одиниць і вони стали незамінними. Німеччина є європейським лідером у цій галузі зі своїм обміном майже в 100 мільонів дерев'яних підставок.

Труднощі з піддонами пов'язані з його "багаторазовим використанням", яке включає в себе обмін товарів, що доставляються на піддонах, в обмін на порожні піддони. Але євро-піддони не рівноцінні. За нібито простим принципом обміну піддонів ховаються ускладнення для всіх учасників цього процесу: для транспортної компанії як проміжного вантажоодержувача, для водія, котрий перевозить вантаж, і для одержувача вивантажених товарів.

Порожні піддони обмінювалися на завантажені піддони, котрі були обмінені на...

Принцип обміну піддонів дуже просто пояснити. Промислові товари, що призначені для перевезення, задля безпеки транспортування вантажним автомобілем, як правило, спаковують, обв'язують і транспортують на так званому європейському пулі прокату піддонів  - у відповідності до норми стандарту якості UIC 435/2.  Наприклад, порожній вантажний автомобіль з порожніми піддонами їде до місця завантаження і обмінює порожні дерев'яні опори на товари, які вже упаковані на піддонах. Потім водій доставляє вантаж у відповідне місце розвантаження.  Тут, як правило, водій вантажівки натомість отримує однакову кількість порожніх піддонів.

Отже, кругообіг піддонів, що добре функціонує, встановлюється завдяки безперервному обміну дерев'яних опор для вантажів. Однак, через збільшення вимог, тиск часу і об'єкти взаємодії, що використовуються в логістичному ланцюжці, процес обміну значно ускладнився.

Труднощі, що виникають в ході обміну

Процес обміну, який включає в себе суб'єктивну оцінку якості, ручний контроль кількості і облік дерев'яних опор для вантажів, реєструється у формі під назвою "Сповіщення про збір піддонів". Камені спотикання тут різноманітні. Вимога до водія вантажного автомобіля перевезти 33 обмінних європіддони, можливо, є найчастішою проблемою, оскільки одночасно вантажний автомобіль має запропонувати повну потужність, якщо не треба перевозити жодних пакетованих вантажів. Зміни умов особливо слід очікувати в міжнародних перевезеннях. Якщо водій не везе жодного порожнього піддону для обміну, оскільки, наприклад, він не отримав жодного в останньому пункті розвантаження, він опиняється в боргу з наступними вантажами і прагне поставити їх на пізнішому етапі.

Навпаки бувають і труднощі, такі як, коли одержувач біля трапу пункту розвантаження отримує товар, але дає водієві неповну кількість піддонів або зовсім не дає, чи дає або зламані, або старі. Дефіцит треба обов'язково задокументувати і згодом з'ясувати. Навіть тоді, коли кількість і якість повернутих піддонів правильна, часу у трапа часто не вистачає і приймач піддонів просто везе їх у вантажівці. У такому випадку водій зобов'язаний знову повернути порожні піддони до відділення для зберігання. 33 піддони вагою 23 кг кожний разом становлять 760 кг. Бюрократична і затяжна процедура "туди і назад", що пов'язана з втратою часу і грошей, таким чином, наперед приречена. Офіційний представник компанії "TimoCom" Марсель Фрінджес підтверджує наявність такої практики з боку користувачів транспортної платформи: Деякі з наших клієнтів уводячи свої пропозиції до транспортної платформи і без того заздалегідь повідомляють своїх потенційних партнерів, що "обмін не потрібний". Такі транспортні операції означають менші трудозатрати і тому їм віддають перевагу.

Піддон 4.0: Обмін піддонами з допомогою додатка

Громіздкий ручний обмін піддонів в часи автоматизації та цифрових технологій гостро потребує модернізації. Це завдання взяли на себе Фраунгоферівський інститут матеріальних потоків і логістики (IML) спільно з некомерційною організацією "Німецький національний комітет Європейської палетної асоціації (Gütegemeinschaft PALETTEN e.V.; GPAL). Спільно розроблений додаток "Pallet Check Express" призначається для значного спрощення та оптимізації обміну палет. Користувач фотографує штабель на піддонах, додаток підраховує і автоматично відправляє електронною поштою створений документ щодо обміну. Разом з точним числом піддонів, документ включає в себе місце і час проведення відповідного обміну, що робить обмін простим, швидким, надійним і документально підтвердженим у цифровому вигляді, пояснює Мартін Фідлер, дипломований фахівець в галузі інформатики та керівник групи з AutoID-технології у Фрауенгоферівському інституті (Fraunhofer IML).  Така точна документація призначена, аби заощадити час і гроші.

Спершу додаток доступний німецькою мовою і працюватиме на смартфонах Android і Apple. Проте, поки мобільне рішення не буде встановлено і закріплене в цьому секторі господарства, обмін піддонами продовжуватиме залучати великі трудовитрати і в багатьох випадках призводити до порушень і утруднень. Таким чином, бізнес-партнери повинні надати достатні відомості і уточнити заздалегідь, чи слід робити обмін і яким чином обмін відбудеться.

Детальніше ознаймитися з компанією TimoCom можна на її веб-сайті: www.timocom.com.ua

На початок

Використовуючи цей сайт, ви погоджуєтеся з використанням тістечок для аналітики, персоналізованого контенту та реклами. Дізнайся більше