Milk run і експрес-доставка на практиці
Динаміка та стратегія — історія успіху від компанії L.Force
Milk run у логістиці: визначення
Milk run (молочний рейс) — це спосіб організації транспортування та логістики, який передбачає регулярне забирання товарів у різних постачальників та перевезення їх до пункту призначення, найчастіше до заводу або магазину. Назва походить від традиційних маршрутів молочарів, які збирали на шляху молоко в багатьох господарствах. Наразі ця модель часто використовується в автомобільній промисловості, на виробництві, а також в інших галузях, де ефективність логістики набуває ключового значення.
Система milk run допомагає оптимізувати вартість транспортування та підвищити ефективність логістики завдяки кращому використанню автомобілів, зменшенню кількості порожніх рейсів і кращому керуванню запасами — але все це тільки за умови якісного планування та послідовної реалізації.
Про те, як ефективно керувати логістикою milk run, і про виклики, пов'язані з експрес-доставкою та пошуком перевізників на нетипових напрямках, розповідають багаторічні практики: Лукаш Уєк і Лукаш Жарняк, засновники компанії L.Force (TIMOCOM ID 380741).
Керівництво має бути прикладом, проте не буває успіхів без компетенції
Компанія L.Force з'явилась у 2015 році в результаті співпраці двох фахівців у логістичній галузі, які пройшли навчання у сфері перевезень і починаючи з 2007 року отримували досвід у сфері транспортування й експедиторських перевезень у межах країни, а також за кордоном.
Уже 10 років компанія надає транспортні послуги, включно з експрес-доставкою автомобілями з загальною вагою до 3,5 т, яка стала одним із ключових елементів її діяльності. Компанія постійно розширює асортимент послуг і мережу контактів у Польщі, інших країнах Європейського Союзу, а також за його межами. Якість послуг L.Force підтверджують сертифікат системи управління якістю PN-EN ISO 9001:2015 і свідоцтво про сертифікацію автомобільного перевізника.
- Вважаємо, що керівництво має бути прикладом, тому ми обидва маємо свідоцтва про професійну сертифікацію, і ми отримали їх не від людей, яких особисто навіть не бачили. – пояснює Лукаш Жарняк. – Крім того, ми маємо дорогий поліс страхування цивільної відповідальності перевізника, який включає відповідальність умовного перевізника. Під час вибору ми керувалися фактичним захистом, а не економією грошей.
- Ми ставимося до кожного замовлення ретельно та фахово, і наші клієнти можуть розраховувати на нас 24 години на день, 7 днів на тиждень, від початку до кінця, – стверджує Лукаш Уєк.
Проте підтверджувати такі заяви не просто — власне тоді, коли фірмовим підходом вважаються дві логістичні моделі, які, з одного боку, вимагають блискавичної реакції на неочікувані ситуації та нестандартні вимоги клієнтів, а з іншого боку, оптимального планування. Мова йде про експрес-доставку та логістику milk run.
Як швидко організувати перевезення та передати вантажі?
З самого початку існування компанія L.Force спеціалізується на експрес-доставці вантажів до 1,1 т. Звідки такий підхід?
- Під час природного розвитку кожна компанія починає з маленьких кроків, тому ми вирішили перевозити маленькі вантажі, тобто перевозити товари на нашій єдиній на той час вантажівці масою до 3,5 т. Такі були тоді можливості. – згадує Лукаш Уєк. – Цей тип перевезень ми виконуємо найдовше, тому і така спеціалізація.
Експрес-доставка характеризується тим, що часто замовлення надходить в останній момент, тому від експедитора та перевізника вимагається більше гнучкості та вміння блискавично рахувати, планувати та реагувати.
– У замовленнях такого типу переважають забуті, запізнілі вантажі, коли плани міняються динамічно, що найліпше характеризує автомобільну галузь — і саме тут ми організуємо найбільше перевезень. – розмірковує Лукаш Жарняк. – Найбільшим викликом під час критичних перевезень стає збереження спокою та тверезого розуму в ситуаціях, коли час обмежений, а клієнт починає тиснути.
Тиск — це по факту друге ім'я сфери перевезень. Засновники L.Force визнають, що ситуації, коли в теорії стандартне замовлення виявляється не таким на практиці, зовсім не рідкість:
– На перевезення впливають багато факторів, до яких треба пристосовуватися, щоб ефективно це робити. Аварії вантажівок, завершення робочого часу водія або той факт, що товар потрібно доставити швидше, ніж спочатку планувалося, можуть вплинути на терміни доставки. Не один раз доводилося шукати на напівпричепі палету з деталями, які треба доставити якнайшвидше, щоб перевантажити їх на менший автомобіль без тахографу, котрий потім продовжував рейс, і завдяки цьому продукція не затримувалася. – додає Лукаш Жарняк.
– Коли час важливий, ми використовуємо TIMOCOM AI. Функція додавання вантажів із підтримкою штучного інтелекту суттєво змінила динаміку роботи в Marketplace. Для нас час є ключовим, а робота під тиском — буденність, тому це один з інструментів, які значно полегшують організацію перевезень. – доповнює Лукаш Уєк.
Чим на практиці є логістика milk run, і як ефективно виконувати такі перевезення?
Згадані вище спокій і тверезий розум завжди будуть у нагоді у сфері перевезень, не лише для експрес-вантажів. Компанія L.Force також спеціалізується на перевезеннях із численними пунктами завантаження та/або розвантаження, тобто за принципом milk run. Як правильно організувати виконання такого замовлення? І про що передусім треба пам'ятати?
– Виклики, пов'язані з перевезеннями за моделлю milk run, — це складне планування трас, коли треба враховувати відстані та робочі години пунктів доставки, а також робочий час водія. Запізнення в одному місці може впливати на весь рейс, що вимагає гнучкості та координації. – каже Лукаш Уєк.
– Ключове в цій моделі — це планування, послідовність і комунікація. – додає Лукаш Жарняк. – Такі інструменти, як мапи та програмне забезпечення для оптимізації трас, допомагають визначити найефективніші дороги та мінімізувати витрати.
Зрештою добре організована логістика milk run приносить користь. Серед переваг можна вказати економію коштів завдяки оптимізації рейсів і покращення організації за допомогою постійного ведення гармонограми. Як підкреслюють засновники компанії L.Force, модель також сприяє захисту навколишнього середовища: менше рейсів означає менше викидів вихлопних газів.
Нові напрямки, нові цілі — що планує компанія L.Force?
Компанія L.Force зосереджується на подальшому зміцненні свого положення в транспортній галузі, безперервному покращенні якості послуг, оптимізації процесів і запровадженні нових технологій, які дають змогу збільшити ефективність і операційну гнучкість. Компанія систематично розширює портфель послуг, зосереджуючись на розвитку регулярних перевезень із повним завантаженням до 24 т.
– Ми прагнемо до співпраці зі старанно підібраними організаціями, що дає нам змогу розбудовувати мережу та зміцнювати операційний потенціал. – пояснює Лукаш Уєк. – Тут також стає в нагоді транспортна біржа TIMOCOM, яку ми використовуємо для пошуку транспортних партнерів для каботажних перевезень, наприклад у Німеччині або Італії, а також на менш типових напрямках, таких як Сербія, Болгарія або Румунія.
Важливою запорукою розвитку компанії L.Force є також прагнення до більшої незалежності, тому компанія шукає власні логістичні та складські ресурси, так щоб можна було розширювати діяльність, не покладаючись на зовнішні логістичні парки.
– Ми любимо виклики й охоче йдемо на них! – підсумовують засновники L.Force.