TIMOCOM Транспортний барометр: Транспортна галузь залишається стійкою незважаючи на економічні занепокоєння та зниження показників.
Попит на європейському транспортному ринку залишається стабільним: позитивні прогнози щодо перевезень незважаючи на економічні невизначеності в зоні євро.
Середня частка вантажу в Європі.
Тиск на обмежені транспортні потужності залишається високим. Абсолютна кількість вантажних пропозицій на спотовому ринку зросла у другому кварталі порівняно як з попереднім роком, так і з попереднім кварталом. Продовження сильної попиту на європейському транспортному ринку очікується протягом літніх місяців.
Попит на перевезення в Європі: на 23% більше вантажних пропозицій, ніж у тому ж кварталі минулого року
Після помірного березня спостерігалося значне зростання попиту на транспорт у квітні: було на 25% більше вантажних пропозицій по всій Європі в порівнянні з тим самим місяцем минулого року, а в сезонно сильному травні цей показник був на 8% вище, ніж у попередньому році. Це частково було зумовлено короткими тижнями через святкування Великодня та численні державні свята, а також обмеженою пропозицією вантажівок. Пропозиції транспортних засобів були на 5% нижче за значення попереднього року в другому кварталі. Однак червень також не втратив динаміки: у фрахтовій біржі TIMOCOM було зафіксовано навіть на 37% більше вантажних пропозицій по всіх європейських країнах, ніж у попередньому році. Протягом усього кварталу було зафіксовано на 23% більше вантажних пропозицій, ніж у попередньому році. Співвідношення вантажних пропозицій до пропозицій транспортних засобів в середньому становило близько 80 до 20 у другому кварталі.
Німеччина: вантажні пропозиції на 32% вище, ніж минулого року
Постійно високий попит на транспортні послуги призвів до збільшення пропозицій вантажів, розміщених у Німеччині, на 32% у другому кварталі порівняно з тим же кварталом минулого року. Цей розвиток також можна розглядати як позитивний економічний сигнал після митних обговорень та невизначених глобальних політичних умов. Співвідношення пропозицій вантажів до транспорту зросло до 88:12, також завдяки ефектам наздоганяння у транспортних замовленнях, пов'язаних з експортом, які чекали на підвищені тарифи.
Австрія: на 35% більше вантажних пропозицій
Пропозиції вантажів в Австрії були на 35% вищими у другому кварталі порівняно з попереднім роком. У місяцях квітні та червні спостерігався значний зріст (+47%, +75%). З травня почалося помітне зростання в транспортному барометрі для внутрішніх австрійських вантажів. Співвідношення вантажів до транспорту зросло з збалансованого співвідношення 50:50 у квітні до 65:35 у червні.
Відношення вантажу до вантажного простору в Австрії
Ціни на спотовому ринку: витрати на транспортування в Європі продовжують зростати
Ціни на вантажні пропозиції, вказані клієнтами для стандартних перевезень, наприклад, з використанням tautliner або curtainsider, залишаються на відповідно високому рівні через постійний попит. На європейських маршрутах вони в середньому становили від €1.45/km до €1.66/km щотижня, тоді як в межах Німеччини коливалися від €1.68/km до €1.92/km. Найвищі значення були зафіксовані, зокрема, під час Великодніх тижнів та першого тижня травня. Тут підвищений попит на перевезення розподілявся на меншу кількість робочих днів через святкові дні. Це відображається в цінах. Ціни на вантажні пропозиції в Німеччині зросли приблизно на 8% порівняно з попереднім роком за весь період, тоді як на європейських маршрутах вони підвищилися приблизно на 5%.
Різниця між цінами пропозицій та рейтингами
Крім того, помітно, що середні рейтинги, тобто зустрічні пропозиції від перевізників, більше відхиляються від цін пропозицій у Німеччині, ніж європейський середній показник. У той час як різниця в 1-му кварталі становила приблизно 2 центи по всій Європі, рейтинги, а також ціни пропозицій вантажів у 2-му кварталі в середньому становили близько €1.61/км. У Німеччині, однак, рейтинги в середньому становили близько €1.97/км, а ціни пропозицій вантажів близько €1.86/км: різниця в 11 центів. У 1-му кварталі це була лише різниця в 8 центів.
Пропоновані тарифи на вантажі на внутрішніх австрійських маршрутах у Q2 коливалися від €1.93/км до €2.20/км, в середньому становлячи близько €2.08/км. Варто зазначити, що рейтинги в середньому становили лише €2.04/км, що на 4 центи нижче. "Загалом вищі ціни за кілометр можна пояснити коротшими загальними відстанями, де, крім під'їзду, час завантаження займає більшу частку, ніж на довгих маршрутах. Крім того, в внутрішньому німецькому та австрійському трафіку спостерігається більша кількість часткових вантажів," пояснює Гуннар Гбурек. "Більше того, постачальники транспортних послуг, які пропонують своїм клієнтам GPS-відстеження та відстеження відправлень онлайн як додаткову послугу, мають хороші шанси на переговори про вищі транспортні ціни."
Перспективи: стабільний попит на перевезення незважаючи на економічні занепокоєння
Економічні очікування в державах-членах Європейського Союзу відповідно до Індикатора економічних настроїв ( ESI ) показують лише 11 країн з позитивними перспективами на 2025 рік. До них входять Польща, Литва, Іспанія, Болгарія, Кіпр, Хорватія, Албанія, Греція, Мальта, Чорногорія та Португалія. У всіх інших країнах очікується стагнуючий або навіть негативний економічний розвиток. Німеччина, Австрія та Франція знаходяться в нижньому квартилі, навіть значно нижче середнього рівня єврозони. Проте попит на вантажі залишається високим, тому не очікується ослаблення на європейському транспортному ринку в літні місяці. “Хоча частка вантажів у транспортному барометрі зазвичай падає нижче 80% до кінця серпня, очікується, що ця цифра буде досягнута знову, коли розпочнеться бізнес на кінець року у вересні,” прогнозує Гуннар Гбурек. “Розвиток також залежатиме від заходів щодо полегшення для споживачів, їх готовності витрачати та реалізації інвестиційних проектів у Європі – як у приватному, так і в державному секторах.”